vergrootglas
Vacatures voor Pensioenspecialisten
Muhammet Öğütcüoğlu

Kunnen we jou onze klanten toevertrouwen?

Interview met Muhammet Öğütcüoğlu - Senior Pensioenspecialist

´Als Senior Pensioenspecialist ben ik verantwoordelijk voor een goede pensioenadministratie en het aanspreekpunt voor collega’s en manager klantteam. Deelnemers, werkgevers en vertegenwoordigers van het pensioenfonds kunnen bij mij terecht voor al hun vragen over de pensioenadministratie. In mijn werk ondervind ik dagelijks de dynamiek van de pensioenmarkt aan den lijve. Vanuit mijn rol ben ik betrokken bij vrijwel alle nieuwe wet- en regelgeving en fondsspecifieke veranderingen. Samen met andere disciplines zoals Juridische Zaken, Actuariaat, Verslaglegging, Fondsmanagement, In- en Excasso maken we de vertaalslag naar onze dienstverlening. Bijvoorbeeld door de procesgang, systemen en/of communicatie naar deelnemers aan te passen of de signalen van onze klanten om te zetten in acties om de bestaande service afspraken continue te verbeteren. 

Aan het woord is Muhammet Ögütcüoglu, Senior Pensioenspecialist. Hij keek eerst in vele keukens als gedetacheerde alvorens de overstap te maken naar Syntrus Achmea. ´Ik zocht een omgeving waar ik me in de diepte verder kon ontwikkelen als pensioenspecialist. Een omgeving waar initiatief gewaardeerd wordt en kansen biedt. Als afdeling willen we het graag steeds beter doen. Zie je mogelijkheden om dat te realiseren, dan krijg je daar alle ruimte voor. Zo heb ik het digitaal fiatteren in ons pensioensysteem aangekaart. We kennen het zogenaamde vier-ogen-principe bij het doorvoeren van pensioenmutaties. Vaak was het een hele klus om alle informatie die leidt tot een mutatie bij elkaar te zoeken en goed te beoordelen. Na wat aanpassingen in het systeem zie je nu alles wat je nodig hebt om een gedegen oordeel te kunnen vormen, keurig op één scherm. Dat scheelt enorm veel tijd en komt bovendien de kwaliteit van ons werk zeer ten goede.´ 

Projecten
Naast mijn werk als Senior Pensioenspecialist, draai ik mee in een aantal projecten. Een daarvan is Transitie Organisatie. Om de werkzaamheden te uniformeren op alle afdelingen denk ik als vertegenwoordiger van de gebruikers mee over de beste route om te migreren naar 1 pensioensysteem, ik bereid de afdelingen voor op de migratie en ondersteun het traject door medewerkers op te leiden. Ik begeleid de afdelingen in de nieuwe manier van werken en denken en het organiseren van de dienstverlening volgens het pensioenadministratiesysteem MAIA.
En ik blijf na implementatie uiteraard nog het aanspreekpunt om vragen over de nieuwe werkwijze of het systeem te beantwoorden. 

Ik vind het een geweldige combinatie om op klantniveau verantwoordelijk te zijn voor een aantal processen en op project niveau mee te bouwen aan de toekomst van ons pensioenbedrijf. Daardoor ontwikkel ik me als vakspecialist en groei als mens. Kennis alleen is namelijk geen garantie op succes. Goed luisteren, samenwerken, presenteren, overtuigingskracht, klantgerichtheid en resultaatgerichtheid zijn net zo belangrijk, om hier succesvol te zijn.

Wil je dit interview verder delen?
Geplaatst: 9-4-2014
Contactgegevens

CareerGuide

Transistorstraat 7
1322 CJ Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

Pensioencarriere.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp